Coming out of the closet

Jag älskar att organisera. Jag vet inte varför. Jag är ingen ordningssam person, jag tycker inte om att städa och jag har inga problem med dammråttor i hörnen, disk på diskbänken eller tidningar på köksbordet.
Däremot kan jag tycka det är störande när alla recept från internet man har skrivit ut ligger och skräpar i en hög ovanpå kokböckerna. Jag tycker om när saker har en plats i en ordning. Färgordning gör mig helt salig.
När jag fantiserar om mitt framtida sy/pysselrum så ser jag framför mig en perfekt ordning med givna platser för alla verktyg, pennor, tyger, knappar, mönster, pärmar etc. Prickiga lådor, en för spetsar, en för mönster och en för lappar. Fina dekorerade glasburkar, en för knappar och en för pennor kanske. En stringhylla för böcker och pärmar, ett ommålat skåp för tygerna och en stor papperskorg för skräp. Jag skulle kunna sitta där utan att göra något, bara njuta av ordningen, färgerna och möjligheterna. Jag är inte manisk på något sätt, men organisation ger mig en slags djup inre tillfredsställelse som jag inte kan förklara. Det är bara så avkopplande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0