Angående konsumtion..

..Så känner jag en sån fruktansvärd kluvenhet.
Det känns inte ens roligt att handla på second hand längre. Den ständigt återkommande tanken är; "kommer detta göra mig lycklig?"
Svaret är oftast nedslående nej.
Jag känner inte igen mig själv. Jag känner inte igen min garderob och jag har inget att göra.
Jag bor i en lägenhet där det inte finns ett spår av min smak.
Jag skulle vilja göra smycken, kort, en fin kokbok, pyssla i köket, sy nya gardiner kanske, kanske köpa fina kakeldekor, sy en kjol, rita något fint och rama in och så vidare. Men pyssel är inte helt billigt och vart ska det leda egentligen?
Kreativiteten har liksom förlorat sitt egenvärde och jag inbillar mig att jag borde ägna mig åt "viktigare" saker.
Grubbla mig galen över vad jag ska göra i framtiden, läsa Det andra könet (och bli en feministisk ragata som ingen vill umgås med), engagera mig politiskt och sluta vara en sån konsumistlolla vars stora intresse är att pyssla. Jag borde strunta i allt man borde vara.
Ångest.

Den här fantastiskt begåvade och stilsäkra tjejen bor väldigt fint. Fina färger. Fina stringhyllor. Lite så skulle jag vilja ha det här. Här finns hon, och hon heter som jag: Anna
Bild från annaritar.blogspot.comBild från annaritar.blogspot.comBild från annaritar.blogspot.comBild från annaritar.blogspot.com

Även såhär kan jag tänka mig att bo:
Bild från http://ninainvorm.punt.nl/

Kommentarer
Postat av: älva

meh! man behöver inte torka upp helt, bli en feministisk ragata, bo i en skolåda, bara för man är påläst i ämnena. fan, bygg bo så mycket du vill, men återvinn. det har du ju gjort. det är inget fel med det. leta i soprummet om du inte vill köpa second hand. sluta lipa.

2008-11-30 @ 14:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0