Second hand

Häromdagen var jag på min favoritsecondhand och handlade lite småsaker. En neccessär, en svart kjol (i strl. 42!) och ett stycke rutigt tyg som ska bli ekologiska/återvunna kökshanddukar/tygkassar. (fler bilder tillkommer)

Mina finaste second hand-fynd;

En låda med en liten samling av bokmärken. Eller ja, det är väldigt få som faktiskt är bokmärken som väldigt många som är mödösamt utklippta blommor/djur/änglar från tidningar och vykort. Samt en liten idolbild på Sven Bertil Taube som ung. Fint.

  

Ett stort stycke underbart spetsstyg som resulterade i en kjol och en klänning:
    

Ett underbart 70-talsmönstrat tyg som Jenny köpte till mig på Emmaus för en tia:


Ett superfint förkläde som jag numera använder när jag bakar:
  

Ett härligt lilamönstrat tyg:


Så det går att göra riktiga fynd, även om man oftast hittar skavda IKEA-möbler när man drömmer om tjusiga sminkbord och fina stringhyllor, eller förra säsongens H&M-topp i trikå när man drömmer om perfekta femtiotalsklänningar eller begagnade duschdraperier när man drömmer om härliga retromönstrade 70-talsgardiner.
Sånt är livet. : )

Kommentarer
Postat av: Fröken Julie

Å fina anna! jag måste träffa dig snart, gärna kolla second hand också! Får jag fråga om det blir något av tröjtrycket? Vi höres snart kamrat!

2008-11-04 @ 18:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0