Brodera mera!

Jag älskar broderier. Jag dör lite när jag ser klänningarna från Bleubirdvintage nedan. I synnerhet den gula och den blåa.
En sådan vore perfekt för sommaren. Och även om ett sådant projekt är lite väl ambitiöst att börja med, så är det inte ett helt omöjligt projekt för framtiden. Tänk så många avkopplande timmar man kan spendera med att brodera tjusiga blommor, och tänk vilket välarbetat och vackert plagg man har att bära sen!
Men det räcker ju att börja med att pigga upp lite tråkiga plagg man har i garderoben; koftor, klänningar, mössor eller tygkassar.
Jag har länge tänkt att jag vill kunna sticka och virka. Ett mycket bra tidsfördriv, om man har ork och tid att lära sig! Men brodera kan jag redan, och adderat med min kärlek för folkloristiskt mode så borde det bli en perfekt kombination.

Något annat som vore fantastiskt är ju en alldeles egen brodermaskin, som broderar åt en! Perfekt om man vill brodera stora ytor (såsom på klänningarna nedan) utan att det tar 250 timmar. De börjar dock på runt 12 000 kronor och går upp till 65 0000. Och det blir det nog inget med för en hobbypysslare..
Men jag känner mig inspirerad, och det är huvudsaken! Jag ska börja brodera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0