Hejdå matteångest, förlåt mig stoltheten men jag behöver inte dig längre

Lista på program jag kan tänka mig läsa där man INTE behöver matte b:
- Kandidatprogrammet i Globala studier
- Lärarprogrammet samhällskunskap / svenska / slöjd / hem och konsumentkunskap
- I princip alla praktiskt design/konstrelaterade program
- Socionomprogrammet
- Konstvetenskap
- Genusvetenskap
- Journalistprogrammet

Lista på program jag kan tänka mig läsa man behöver matte b
- Samhällsvetenskapliga miljövetarprogrammet
Men på det programmet behöver man även Matte C, fysik och kemi. Alltså är det ändå ingenting för mig.

Den enda anledningen att fortsätta med matten är för att slippa känna mig dum för att jag ger upp, när jag istället borde känna mig dum för att Johannes har sagt det här hela tiden.
Jag är så otroligt obstinat och tjurig ibland.. Ok, ofta.

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Global studies och journalisterna och till viss del socionomerna läser på min skola så någon utav de där tycker jag att du ska läsa;) Roligast tror jag det är att läsa global studies, dessa klasser är alltid fyllda med studenter från när och fjärran vilket jag tycker verkar så roligt.

2009-03-03 @ 21:36:33
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0