Inspirationssökande

Jag sitter och bläddrar igenom vårkollektionerna på style.com för att försöka finna lite inspiration till vad jag ska göra med mina nyinköpta tyger. Jag hittar ingenting.
Visst är det tjusiga saker, men;
ett: typ alla klänningar är i chiffong eller siden. Till mitt förfogande finns bomullstyger. Även om silhuetterna är fina så går de inte att återskapa med bomullstyg.
två: modellerna är så långa och smala. Å ena sidan tänker jag "men allt sitter ju snyggt på dem". De kan ha en miljon volanger på bysten utan att se ut som Amanda Lepore, de kan ha galna puffärmar eller andra vansinniga detaljer utan att de ser gigantiska ut. Å andra sidan tänker jag "de fyller ju inte ut någontng!" Det är som att titta på ett plagg på en klädhängare och sen försöka lista ut hur det skulle sitta på mig. Det är inte det lättaste. De har ju inga magar, inga lår, inga bröst, inga armar, ingenting. Det är omöjligt att inspireras av klädhängare.

Men jag har en idé för tyget med de gula och orangea äpplena (som man kan se några inlägg ner). En a-linjeformad, sparsamt ringad, 60-talsdoftande tunika med trekvartslånga trumpetärmar. Kanske?

Kommentarer
Postat av: Julia

Ska vi boka in en ny knåpardag? Söndag kanske? Jag kan fram till kl 6. puss puss puss

2009-02-26 @ 16:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0