Tråkig tisdag med matteångest

Ytterligare en dag utan att få någon matte gjord.
Igår sydde jag om en gammal mörkblå, påsig tråkklänning till en liten sjömansklänning med vit rosett mellan bysten och volang i nederkanten. Den blev väldigt söt.
Idag har jag sett på Mia & Klara, ätit makaroner, sjungit högt och skamlöst till Frida Hyvönens Dirty Dancing, sytt ett antal rosetter och kortat av en, förut oanvändbar, klänning.
Men då till mitt dilemma;
Jag borde hoppa av matten. Jag har inte tillräckligt med tid att lära mig allt ordentligt. Om tentan den fjärde april ska vara genomförbar så vet jag att jag måste fokusera enbart på matten fram tills dess. Problemet är att jag har andra saker att göra, som jag helst inte vill skjuta fram så långt som till april.
Jag lär heller aldrig behöva den. Om jag mot förmodan kommer behöva den för någon framtida utbildning så får jag väl ta mig an den då istället. Det är jag helt på det klara med. Mitt problem är min stolthet. Det skulle kännas så mesigt och onödigt att ge upp nu.. Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Julia

Men anna för sjutton. Har du slitit med den så här länge kan du väl lika gärna ge den ett försök? Jag har tänkt samma sak med matte c, men tanken på att alla dessa pluggtimmar varit i onödan gör mig kräkfärdig. Jag säger hejja hejja och tror att du visst kommer klara det!!

2009-02-11 @ 13:53:39
Postat av: Nostalchic

Rigth back at ya sötis.



Jag tycker minsann att du ska ta o sy lite till mig med..det vore in fy skam.

Kram!!

2009-02-11 @ 15:03:52
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: Tilda

Älskade älskade vännen som jag saknar alldeles för mycket, du får meddela mig när du skapar en blogg! :) tokunge!



Anna, du behöver inte lyssna på mig men du har jobbat med matten hela hösten och hela våren. Du kommer må ännu sämre om du hoppar av nu, jag lovar dig. Även om det är skitjobbigt och får dig att må skit så kommer du må så mycket bättre när du har klarat det, för du kommer klara det.



DU KAN, jag vet det. Tro på dig själv för det gör jag. Jag tror på dig, för om du vill så går det.



Och du, du har tid. Sy mindre de två kommande månaderna och plugga mer. det är bara två månader.



Som parantes, du lär behöva den.



Du gör precis som du vill, men ibland är inte alltid den lätta vägen den rätta.



Finns här, när du vill!



Hör av dig, jag saknar dig så det gör ont.

2009-02-11 @ 19:10:49
URL: http://baramatilda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0