Vissa saker lär man sig aldrig

Jag undrar varför det är så jäkla svårt att bara acceptera vad man passar i och inte.
Exempel: jag är ett typiskt äpple. Eller snarare ett halvt timglas. Jag har stor byst, insvängd midja men ingen rumpa. I fel sorts kläder så ser det mycket lustigt ut.
ÄNDÅ köpte jag en klänning igår som bara var helt fel.
Ett; den är i trikå. Trikå är inte ett smickrande klänningsmaterial för mig, och det har jag konstaterat flera gånger.
Två; den är helt rak. Vilket får mig att se lustig ut.
Jag tänkte ju bara att jag skulle ha något enkelt som man både kan skrota i hemma men som lätt kan piffas till när man ska till skolan, med ett par snygga örhängen och en sjal t ex. Och det var ju en fin tanke. Den fungerar alldeles utmärkt som det, som en soft t-shirtklänning. På en person som HAR en rumpa, vill säga. Man behöver ju inte späda på sin kroppsångest genom att klä sig i sånt som man inte passar i. Därför åkte den tillbaka till affären och en annan klänning fick följa med mig hem istället. En svart/vitrutig, kortärmad skjortklänning. Toksöt.
Det KAN hända att jag köpte en liten hårblomma, som man ser på bilden här intill, på H&Moch en liten fyndpåse på Body Shop också.
Men det sistnämnda måste jag faktiskt rekommendera; en liten påse för 49 kr innehållande en stor burk doftande badsalt, en liten neccessär samt en lotion och en duschgel i doften Cassis rose. Ett riktigt fynd faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0