It's just one of those days

Nyss hade jag en diskussion om huruvida mitt mvg i svenska b var ett betyg jag förtjänat eller ej (jag hade ju trots allt inte lämnat in allt) och efter en stunds debatt och ivrigt påpekande från min sida om hur bra jag faktiskt gjorde ifrån mig på nationella provet så fick jag frågan; men menar du verkligen att du förtjänade det? Och mitt svar blev; så vitt jag vet så förtjänar jag ingenting.
The story of my life; Jag, en inkräktare, en värdelös usling utan talang som med hjälp av en lycklig slump och en (antagligen) hel del tursamma missförstånd befinner mig bland fina, kreativa, intelligenta och duktiga människor trots att jag inte för en sekund hör hemma där.

Kommentarer
Postat av: Julia

Nä precis. Det är därför jag hör av mig till dig varje gång jag tror att jag ska dö av underbildningsstimulans och räknar dig till en av mina smartaste vänner. Det är även på grund av detta jag tar upp ämnen med dig jag inte kan ta upp med någon av mina "mer intelligenta" vänner, eftersom jag inte får någon respons. Sen ska du veta att det finns oerhört många intelligenta människor i min omgivning som jag inte har värts mycket till övers för. Det är nämligen att du förutom din strålande personlighet och charm har någonting som kallas ödmjukhet och det värderas fan så mycket mer än bra betyg och tre kilometer fakta i skallen. För det handlar inte om någonting annat än himla massa ord sk intelligenta människor samlat i en viss ordning. Du har samma ord fast i en annan kontellation. Dessutom är det såvitt jag vet ingen i min bekantskapskrets som sytt mig en underbar klänning av en sjuttiotalsgardin! Ses till helgen blir kanon! puss!

2009-01-11 @ 20:08:18
Postat av: Nostalchic

Vännen, fick du ett MVG i svenska så är jag övertygad om att du förtjänade det. Om någon är avundsjuk så fråga om de vill ha privatlektionen för 500 kronor per timme, låt ingen säga till dig något annat.



Tusen kramar!

2009-01-13 @ 09:15:59
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0