This is the year

Nyårslöften är ju till synes meningslöst, men i år inbillar jag mig att jag verkligen ska förändra något med mitt liv, och därför tänker jag avge några viktiga mål att sträva mot år 2009;
- Uttrycka fler av de positiva tankar jag tänker - det vill säga; sluta sitta inne med en massa fina tankar om människor och börja visa dem mer uppskattning, i ord och inte bara i tanke.
- Bli arg oftare - jag tror inte det finns något som är så viktigt och befriande som att säga ifrån och visa sin ilska när man är arg
- Sluta motarbeta mig själv - bygga upp självförtroendet och börja tänka positivt / vettigt / rationellt och sluta tänka självdestruktivt / vansinnigt / paranoidt
- Våga fråga - man blir så trött på att gissa. Plus att man till sist blir tokig av att inbilla sig saker.
- Slakta mina duktighetskomplex och sluta inbilla mig att jag måste vara alla människor till lags
- Umgås mer med farfar, mormor och morfar
- Prata mindre om vädret och mer om intressanta saker
- Göra fler saker jag tycker om, och göra färre saker jag inte tycker om. Exempelvis; sy fler fina klänningar och tänka  färre värdelöshetstankar.
- Vara ärlig - säga som det är, helt enkelt

Sen finns det naturligtvis tusen andra saker jag vill göra; klara av skolan, hitta ett jobb, välja en utbildning, förändra världen, byta personlighet, eller engagera mig politiskt. En del saker känns självklara att klara skolan t ex), andra saker känns som ett uppdrag för en annan värld (byta personlighet t ex). Tills dess får jag nöja med min personlighet. Och i ärlighetens namn så tycker jag att det hade kunnat vara värre, även om jag ibland känner mig helt galen.
Gott nytt år : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0