Cotton Candy

Om jag skulle starta ett eget "märke" så skulle det heta Cotton Candy. För jag älskar bomull. Jag har gett mig på andra material; olika syntetmaterial, siden etc. Men inget är som bomull! Tacksamt, lättskött, lätt att sy i.. Ja, det har allt. Cotton candy betyder ju sockervadd, och mina kläder har väl en liten dragning åt det sockersöta, fluffiga och rosa. Det är med andra ord perfekt.
Stoff och stil kan man köpa massa fina mönstrade bomullstyger, till mycket överkomliga priser. Och det finns hur mycket som helst med prickar. Men min personliga favorit är det med lila retroinspirerade hjärtan.
Två meter av det kanske min tighta månadsbudget kan medge.. ^^
Det finns också gott om småmönstrade tyger i likartade nyanser. Mönstermix är fint!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det turkosa vaxduktyget! Herregud, vad jag är trött på det! En kompis till mig syr en massa i det tyget - men snyggt blir det!

2009-04-10 @ 11:28:47
URL: http://thankgoditsfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0