Klänningsinspiration





Jag har en egen mapp bland mina dokument som heter "klänningsinspiration". Den är full av bilder med namn som "perfekta femtiotalsklänningen", "bästa sailorklänningen", "montmartre dress" och "godisklänning". Bilderna kommer från olika bloggar, från modcloth, tradera, bleubird vintage och etsy etc. En massa fina klänningar som jag sparat för att en dag sy tjockiskopior av.
Det vore ett lämpligt nyårslöfte. Sluta köpa affärernas tråkiga, illasittande skitkläder som aldrig smiter åt på rätt ställe och som alltid trycker till mina bröst till något platt och oigenkännligt, och börja sy kläder jag VERKLIGEN vill ha. Jag vill ha en Wednesday Adams-klänning, en perfekt sailorklänning, en perfekt femtiotalsklänning, tusen sextiotalsklänningar (t ex en i något brokad-aktigt tyg) och en ljuvligt skir klänning som den vita skapelsen med blått band i midjan och fjärilar. Jag har dessutom ett helt lager tyg och tillbehör hemma. Bland annat ett fullkomligt ljuvligt, strukturerat vildsiden i cremevitt, en underbar bit spets, mönstrade bomullstyger från Stoff och Stil, ett brunbroderat bomullsband som skulle vara superfint i nederkanten på en brun klänning med vita prickar, samt ett fint rutigt thaisiden. Det jag skulle behöva allra mest är dock en bra plats att konstruera mönster på. Sen, då jävlar..

Kommentarer
Postat av: Hjärter dam

Vackert anna! ser fram emot att se dig dansa omkring i dess klänningar till våren! Kommer bli underbart!

2009-12-16 @ 13:29:04
Postat av: cornelia

sjömansklänningen! wow!

2009-12-22 @ 21:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0