Pyssel och märkliga drömmar

Jag försöker mota bort alla meningslöshetstankar och istället bara pyssla och pyssla och strunta i om det räddar världen eller ej.
Jag har pysslat ihop en pärm för alla recept som ligger och skräpar i köket, klätt i den i ett fint tyg och dekorerat med ett stycke broderi. Det är så stimulerande att pyssla! Att jag inte gjort det mer när jag varit deppig är för mig en gåta.
Idag tänkte jag promenera ner till ICA och köpa apelsiner och kryddnejlikor för att förse hemmet med lite juldoft, men först ska jag dammsuga så att jag och mannen kan ägna helgen åt något roligare än att städa.
Inatt drömde jag att jag åkte till Dubai, vidare till Tel Aviv och till sist till Svalbard. Varför just dessa tre vet jag inte, och vad jag gjorde där vet jag inte heller. Jag kan inte minnas att jag tänkt på någon av dem under dagen men jag vet däremot att jag sa till en medresenär i drömmen att jag hade klimatångest. Mycket, mycket märklig dröm.

Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Sv: Tack! Vad kul att du gillade den!



Kram på dig

2008-12-12 @ 21:43:34
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0