Huskurstestet!

Idag har jag testat ytterligare en huskur för huden; avocado som ansiktsmask.
Det är tyvärr inte en speciellt miljövänlig kur för att avocadon är odlad i Sydamerika, men den är åtminstone fri från kemikalier! Det måste ju vara något värt.
Jag köpte två avocados för 31 kr, det var ruskigt dyrt men med tanke på att jag bara använde en fjärdedels avocado till ansiktet så kändes det ganska värt. Mer avocado till min mage! : )
Hursomhelst, jag tvättade och skrubbade ansiktet noga, mosade avocadon och kletade in ansiktet med, lät verka i sisådär fem minuter och sköljde bort. Huden blev mjuk och väldigt trevligt, och inte torr och stramande som den brukar bli av sånadär engångsmasker man köper på H&M. Helt enkelt en bra (och god) kur för torrisar. Tydligen innehåller den en massa nyttiga fettsyror och annat som ska vara nyttigt för huden.

Kommentarer
Postat av: malin

Jag brukar alltid stoppa min avokado i magen (mums!), men jag borde kanske offra lite på ansiktet, jag är en riktig torris.

2009-02-05 @ 12:07:47
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0