En annan form av konsumentmakt

Trots min relativt konsumtionskritiska hållning, så är jag samtidigt en fattig student som också behöver nya skor ibland.
Jag har helt enkelt inte råd att betala speciellt mycket för ett par skor. Jag har inte tillräckligt med pengar för att kunna spara pengar till ett par kvalitetsskor, för de pengar jag får behöver jag för att leva.
Så skoköp ska helst kosta så lite som möjligt.
Mitt knep är detta; leta på H&M, Lindex eller Kappahl. Deras skor är fina och billiga. Leta upp ett något defekt par och be om rabatt i kassan. Du får billiga skor, butikerna får sålt en vara som annars kanske skulle kasseras. På så sätt förhindrar du också slöseri. En, förhållandevis, god gärning för miljön men kanske främst en god affär för en som jag med knapp ekonomi. Mitt prutförsök resulterade i ett par vita sneakersballerinor som med rabatt kostade mig 129 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0