Kill your darlings

Jag har bestämt mig för att skiljas från det orangea.
Det var helt enkelt inte meningen. Jag ville så gärna att vi skulle passa ihop att jag inbillade mig att vi gjorde det.
Men det höll inte. Jag är kall, och orange, du är varm. Vi är ingen bra kombination. Du skulle avsky mina rosa klänningar, jag skulle avsky din ovilja att matcha. Jag skulle inbilla mig att det passade ändå och sen skulle jag se mig själv med förfäran i en spegel på en krogtoalett och upptäcka; att allt var lögn. Då skulle jag se att du inte passar till mina kläder, eller min hudton. Och för att undvika det här så gör jag slut på lidandet redan nu.
Orange, vi hade fina dagar ihop. Igår var vi på second hand och hittade ett fint grönt fjärilshårspänne till dig. Det gröna matchade ditt orangea rufs och mina gröna ögon så perfekt. Men nu är det över. Om 17 minuter är det över.

Note to self
Om jag någon gång skulle ångra detta:
Det var inte vackert. Anna, du passar inte i orange. Orange gillar inte dina kläder.
It just wasn't meant to be.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0