Inspiration: Bleubird vintage


När jag letar efter lite skön 50-60-70-talsinspiration så brukar jag spana in Bleubirdvintage.
Där finns massvis med färgstarka kläder med tydlig 70-talskänsla, kortkorta miniklänningar á la Twiggy och en och annan tjusig femtiotalsklänning. Helt i min smak och perfekt som inspiration när jag ritar och syr kläder till mig själv!

Där finns härligt folkloristiska broderade tunikor och söta sommarklänningar..




















..Äppelgröna kjolar och rosa tyllklänningar..



..Fina sailorette-inspirerade klänningar (sailorette är den feminina formen av sailor)..



..Enkel inspiration för trikåtyger (fickor i avvikande färg, fint!) och härligt flummiga äpplemönstrade byxdressar från 70-talet..



Och massa härliga färger! Fin mintgrön babydollklänning och underbar turkos 50-talsklänning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0