Common people

Ack, att leva på 1050 kr i månaden är sannerligen inte lätt när man vill;
- för en gångs skull äga en riktigt fin och färgglad, möjligen mönstrad, vårkappa. Det man hittar som passar är en mörkblå, fin med tråkig, sak på Kappahl som kostar mer än hälften av månadsbudgeten.
- köpa massa fina retrotyger på Tradera
- dricka vin med gamla klasskamrater
- okynnesshoppa med gott samvete på second hand
- införskaffa tusen par ballerinaskor
- köpa tyg till en vit/mörkblå sjömansklänning
- köpa typ allt på Gina Tricot (my guilty pleasure)

Men inte det.
Efter köp av..;

prinsesstårterformad nåldyna..


en halva av det fina Liselotte Watkinstyget från H&M Home..

samt ett randigt tyg på Tradera..


..så återstår drygt 737 kr.
Minus kostnaden för foder till klänningen jag syr i skolan.
 
Det är fan inte mycket att leva på.
Men det är två nya tyger att göra vårfina saker av, och förhoppningsvis en spark i baken för mig att ta itu med alla fina tyger som ligger i kassar och bara väntar på att få bli vårklänningar:
- Ett vit/blårandigt
- ett vitt med blåklintsblommor
- ett cremevitt med gula och rostfärgade äpplen
- ett ljusgrönt poplintyg,
- ett par genomskinliga gardiner med prickar
- ett psykadeliskt mönstrat tyg i ljust rosa, grått, beige och vitt
- ett svart stretchigt tyg som ska bli en snyggaste lilla svarta klänningen i historien.

...

Jag borde klaga på mitt bristande engagemang och avsaknad av kreativitet och inspiration..
Synd att man inte kan köpa något av dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0