Inspiration

Jag samlar sakta med säkert på mig fina saker att inreda mitt syrum med. Med en tight budget får man ta en sak i taget.
Idag har jag beställt en sån här tjusig liten nåldyna i form av en prinsesstårta från tjejen som driver den här bloggen (bilden är också därifrån).
Små detaljer är viktiga för helheten.
Andra saker jag planerar att köpa inom de närmaste månaderna är;
- Spetsgardiner från IKEA
- Vita hyllor
- Fina inslagspapper från Lagerhaus att klä in mina gamla omaka lådor..
- ..eventuellt köpa lite finare lådor.
- Tidskriftssamlare i mängder
- Pärmar i mängder7
- Fina skålar eller annan förvaring för småsaker på skrivbordet. På lagerhaus finns ett set om tre pastellfärgade skålar med guldkant och en ros i botten. Kitschigt och sött.
- Krokar att hänga upp saxar, måttband och annat på
- Annan dekoration. Det ska ju vara trivsamt. Jag tänkte mig några körsbärsblomskvistar, en fin klocka, en tavelvägg med inspirerande bilder etc. Jag kommer aldrig vilja lämna mitt syrum..


Väggarna är i en varm beige nyans. Hade jag fått välja kanske jag hade valt aquablått, mintgrönt eller ljusrosa. Men alla i hushållet har inte samma kitschiga smak som jag, så därför får den beigea färgen vara kvar. Den är trots allt rätt så fin.
De här fina syrummen hittade jag hos Malin.
Det till vänster är härifrån och den andra är Malins egna.
Jag gillar dem båda på olika sätt. Jag gillar det färgglada i det högra och det enkla i det vänstra. Och i synnerhet det fina symaskinsfodralet! Det vänstra känns som en stil som skulle passa mitt beigea rum.

Kommentarer
Postat av: malin

Ditt syrum låter som en dröm, trots att du bara börjat med det! Tyget till symaskinsöverdraget är ett par panelgardiner köpta på rea på Hemtex för sådär 1½ år sedan. Jag har sett likadana gardiner där efter det, men vet inte om det finns där nu längre. Om du har några hundralappar att lägga, så har Cath Kidston liknande tyger (www.cathkidston.co.uk).

2009-03-04 @ 11:57:01
URL: http://malinmaskros.blogg.se/malinmoblerar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0