The tutu of my dreams


Jag försöker verkligen göra mitt bästa för att sluta konsumera onödiga saker. Av olika skäl;
- Jag ogillar den här konsumtionshetsen som liksom knuffar folk mot sin egen undergång. Av samma skäl vill jag inte jobba med design, copywriting eller reklam för jag vill inte vara en del av allt det där.
- Det går åt en massa pengar. Pengar som jag verkligen behöver till sommaren, eller åtminstone till betydligt mer kreativa saker än nya kläder som jag ändå tröttnar på ganska snart.
- Det är tröttsamt att hela tiden leta efter butiken med bäst storleksutbud, att hela tiden prova, testa och spegla sig fram, leta efter rymliga modeller, generös bystvidd eller helt enkelt bara en storlek XL. Det är sällan det finns storlek XL. Och jag är trött på att bara få finnas på den plats jag blir tilldelad; typ på Generous, XLNT eller BiB.

MEN. Ibland blir man kär. Och ibland känner man att man verkligen förtjänar en rosa tyllkjol. Ett sånt där plagg som man tar på sig och bara känner sig superfin, som är lika glädjande att bära både till vardag och till fest.
Den här kjolen från Monki är en sådan. Den funkar både som vanlig kjol, men också som extra puff under någon annan klänning eller kjol. Efter den här är det definitivt köpstopp på klädsidan och förhoppningsvis desto mer aktivitet på sysidan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0