Om H&M och storleken 46


Ibland känner jag mig.. Korkad.
Klänningen här ovan i storlek 46 har jag letat efter HELA hösten. Jag har tillochmed varit tvungen att fråga personalen på H&M om de överhuvudtaget fortfarande tar in storlek 46, för den är helt spårlöst försvunnen i alla butiker jag besökt. Det gör de, om någon annan har undrat detsamma.
Idag slog det mig att man kan köpa kläderna över nätet, och gissa om den finns i 46 där? Det finns den. Även den här ljuvliga saken finns i 46 (i butikerna har jag bara hittat den i 44 trots att den verkar rätt så ny i sortimentet):


Och dessa tjusiga kängor som varit slutsålda i butikerna jättelänge:


Men man frågar ju sig ändå, VARFÖR tar de in typ ett exemplar av 46 per butik, när den storleken uppenbarligen alltid säljer slut? Borde inte det indikera att de borde ta in lite fler i den storleken?
Ta den första klänningen som exempel. Det är inte så att den är så omåttligt populär i alla storlekar. Den finns kvar i butikerna fortfarande, trots att den kom in i typ september, så finns det ett flertal exemplar av de mindre storlekarna kvar i alla butiker i Göteborg. Dock inte en enda 44:a eller 46:a så långt ögat når.
Jag är såklart superglad över att ha hittat dem på nätet, men det stör mig att jag inte har möjlighet att prova kläderna innan jag köper dem. Särskilt eftersom det är så uppenbart att 46 alltid säljer slut först, så känns det bara som ett hån att butikerna ändå inte får in fler av den storleken.
Så helt enkelt; varför H&M? Vad vill ni uppnå med det här?

Kommentarer
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

De vill säga att tjockisar är fula. Dålig stil tycker jag. Det är sämst att det alltid finns kvar plagg i storlek 32, varför tar de inte bort dem istället? Ingen verkar ju köpa dem.

2009-11-23 @ 22:08:02
URL: http://ninai.blogg.se/
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Tyvörr har jag inte ritat den själv utan bara valt mellan olika ringningar, längder och ärmar och sånt.

2009-11-25 @ 13:48:23
URL: http://ninai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0