Höst ♥

Hösten är min absoluta favoritårstid. Den följer sommaren på ett så fint sätt genom att kontrastera mot den på ett alltid lika välbehövligt sätt. Där sommaren är uppskruvad, varm och lättsinnig är hösten sval, lugn och lagom. Där sommaren är solskenshångel är hösten mjuka kindpussar och kalla näsor tryckta mot varandra. Där sommaren är berusande är hösten ett uppvaknande till en vardag man inte visste att man saknat. Och även om den långa, mörka vintern stundar så känns den så full av hopp.  Kanske är det en kvarleva från skoltiden, när höst innebar ett nytt år med nya möjligheter till stordåd, kärlek och kunskap.

Hursomhelst, modet är nästan alltid finast på hösten tycker jag, kanske för att modet blir mer sofistikerat, eller kanske för att alla vackra mössor, kappor och långa halsdukar helt enkelt alltid är lika oemotståndliga.
I höst vill jag att min stil ska förknippas med följande nyckelord:
lager på lager, sammet, fuskpälskragar, korta klänningar, volanger, knästrumpor, puderrosa, blek hy, spetskantade underkjolar, trekvartsärmar, transparenta tyger, rosiga kinder, svepande eyeliner, basker, folkloristiska mönster, kornblått, pärlor, senapsgult, småprickigt, mjuka halsdukar, tyll, hjärtan, 60 & 70-tal, tjocka strumpbyxor, trumpetärmar & siden

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Ring eller smsa mig så träffas vi på måndag, jag slutar vid tre någon gång. Ska bli sååå kul att ses.



Massa kramar

2009-10-17 @ 22:56:08
URL: http://beyondsizes.wordpress.com
Postat av: freja

det låter underbart det där.

2009-10-18 @ 20:43:09
URL: http://labyrinter.blogg.se/
Postat av: Nostalchic

ja det låter underbart, tack för en trevlig dejt idag. Det gör vi om snart. KRAM

2009-10-19 @ 19:19:43
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0