Inredningsdrömmar

Trots att det var ett helt år sen vi köpte tapeter till sovrummet så har vi fortfarande inte börjat renovera det. Mycket annat som kommer i vägen. Men nu kanske jag känner mig redo att verkligen hugga i med händerna och börja fixa. Tapeten vi har köpt är mörkt blågrön med ett lodrätt mönster i matchande nyans fast ljusare. Vi har köpt en byrå, en bokhylla och en stringhylla i teak respektive mahogny. Mer än så är inte inköpt. Men i mina tankar finns planer. Jag tänker mig skalan grön-blå-lila. Alltifrån varm, gul olivgrön till mörk havsgrön, till turkos, till fuschia och mörklila. Jag tänker mig en skön, djup och vilsam färgskala. Mörka färger är lugn för mig. Jag vill inte ha ett kliniskt sovrum, utan ett djupt, lugnt och färgstarkt sovrum med mycket detaljer; stora mjuka kuddar, sköna material som siden och sammet, gardiner, ljuslyktor, en fin tavelvägg med olika ramar, mycket växter... In med böcker, smart förvaring, stringhyllor och tjusiga detaljer och ut med tidskriftssamlare, fula hyllor och jobbrelaterade saker. Sovrummet ska vara en plats där man kan hämta kraft, läsa och mysa, en plats som är fredad från pärmar med bankpapper och lönespecifikationer. ÅH, jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Nostalchic

Anna för hundan när ses vi?



Jag har ett projekt jag behöver hjälp med, dessutom tycker jag att du ska söka till freshfish i år.



Puss o kram

2009-11-03 @ 19:35:45
URL: http://beyondsizes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0