Inköpslista för London

Mitt köpstoppslöfte kommer förmodligen att få sig en rejäl törn i slutet av nästa vecka, för då ska jag nämligen till London (!). Och där är man ju inte varje dag, och därför vill jag ta tillfället i akt att spana in Evans, Primark och vad som nu mer finns där. Men för att inte köpa ihjäl mig så tänkte jag göra en liten prioriteringslista iallafall:

- En snygg vårjacka, kanske den här från Evans:


- En vit klänning. Gärna med trekvartsärm, spetsdetaljer.. Ja, något sådant. Ett bra basplagg för båda mina vårstilar. Lite liknande den här från Asos Curve:



- En ljusblå skjortklänning, ev. "boyfriendshirt". Gärna lite feminin. Ingen på Evans kändes riktigt hundra, men kanske något i stil med dessa tre:



- Något brunt. Helst en klänning. Jag har blivit helt besatt av kombinationen ljusblått och brunt, det är så fint! Klänningen får gärna med vita prickar. Som det här tyget från Stoff och stil, ev. några nyanser mörkare:


(plan B är ju naturligtvis att beställa det här tyget och sy klänningen själv)

- En ljusblå kofta som jag kan brodera pärlor på. (koftan nedan kommer från Cubus):



Annat:
- En riktigt stadig och bekväm bh.
- Brett flätat skärp i konjaksfärgat läder
- Ballerinaskor
- Färgglada strumpbyxor
- Mönstrade och färgglada klänningar i vävt tyg. Jag har på senaste tiden köpt på mig en del enkla trikåklänningar och tänkt att "det är så bra att ha till vardags". Och det är det. Men vävda klänningar är ändå bäst, de formar kroppen bättre och faller snyggare. Och de funkar även till fest.

Det var nog det.. Nu är det mindre än fyra dagar kvar! Pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0