Ett försök till nya vanor

Alltså, det här med vanor alltså. It's a bitch.
Ett av mina nyårslöften är ju att jag ska sitta mindre vid datorn och mer vid symaskinen. Eller ja, låt oss formulera det såhär: aktiviteten surfande ska bytas ut mot valfri mer kreativ/produktiv aktivitet; läsa, skriva, sy, meditera på spikmattan, baka bröd, måla eller dylikt.
Men dagens timmar går alldeles för fort. De går åt till sovmorgon, allmänt slösurf, väntan, matlagning och TV.
Och visst, det är okej ibland. Men inte varje dag. Och därför har jag stora ambitioner för den här våren, för att bryta negativa mönster; sluta överkonsumera, sluta slötitta på TV och surfa mindre. Istället ska jag;
- Plugga. Och göra det bra. Inte skjuta upp saker utan ta itu med dem direkt. Inte hamna efter i skolan!
- Börja simma. Jag behöver verkligen träna, för att få bättre kondition, tappa några kilo så att kläderna slutar strama, bli piggare etc.
- Och som jag beslutat sen innan; Göra mer kreativa saker.

Det blir många vanor att bryta och det kommer nog bli sjukt svårt. Men förhoppningsvis början på ett sundare, roligare och mer kreativt liv. Yay.

Kommentarer
Postat av: Tilda

You go girl! Hejja!

2010-01-16 @ 15:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0