Bröllopsdrömmar

Generellt tycker jag att bröllop är ganska småborgerligt och patriarkalt. Jag har aldrig drömt speciellt mycket om att gifta mig. Men nu när jag träffat en person som jag är lika förälskad i idag som för två år sen när vi träffades, så har jag börjat fantisera lite om det. Jag gillar tanken på att fira kärleken tillsammans med människor man tycker om. Och därför smygkikar jag i den här bloggen idag, och tittar på bröllopsklänningar på Igigi. Och tänker på mitt framtida bröllop, såklart. Det skulle innehålla den sötaste klänning världen sett; trekvartsärmad, cremevit, ovanför-knät-kort, med spets, kanske i tunn bomullsvoile i flera lager, eller kanske i vildsiden. Det skulle hållas utomhus, på våren eller hösten, och vara borgerligt. Jag skulle ha långt, kastanjebrunt utsläppt hår med en blomkrans med ranunkler och pärlor i, min man skulle ha en tjusig manchesterkostym, hatt och hängslen, vi skulle åka i en ljusblå folkabuss med kromdetaljer, eller kanske en olivgrön.. Maten skulle vara vegetarisk eller kanske vegansk. Musiken skulle vara främst 60 & 70-tal, men med inslag av balkanrock och indiepop.
Färgerna skulle vara cremevitt, aprikos, ljusrosa, ljusblått och olivgrönt.
Och det skulle gärna få vara vid en sjö. För jag tycker sjöar är något magiskt. Att vara uppvuxen vid havet och älska sjöar är ju som att svära i kyrkan, men jag kan inte hjälpa det. Vi skulle vigas vid sjön, och ha festen i ett närliggande hus, eller lada, det är inte så noga. Och kvällen skulle vara sådär ljus och skimrande som bara riktigt fina vår eller sensommarkvällar kan vara.
Det vore fint det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte oki Anna :P, sicket brölloppssug man fick nu!:) vilka underbara sidor! Hihi, tror ditt bröllop kommer bli jättefint :)

2010-01-28 @ 17:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0