Hopp om vår

Igår hade jag ballerinapremiär. Inte illa med tanke på att det var runt 2 plusgrader och fortfarande snö på marken. Men jag var bara tvungen att få lite vårkänsla. Min vårlängtan har legat latent under hela januari så idag fick den äntligen lite andrum. Jag vet inte om det var så smart. Risken är att jag kommer gå loss på vårkläderna lite för tidigt och därmed frysa rumpan av mig de närmaste månaderna. Men det är så svårt att hålla tassarna borta från våren och vårmodet när den/det stundar. Så nära, men så långt borta.
Hursomhelst, den här våren känner jag starkt för följande nyckelord, stilmässigt alltså:
Bohemiskt, ljusblått, mjukt, konjaksfärgat läder, ballerinaskor, puderrosa, spets, benvitt, stormönstrat, 60 & 70-tal, stora örhängen, långa halsband, flätade skärp, guld, korta klänningar, varma färger som orange, gult, brunt & lila, långt vågigt hår, trekvärtsärmar, pärlbeströdda koftor och virkade detaljer.
Kort sagt en blandning av modernitetersystrarnas stil, 60-talsklänningar och 70-talskänsla.
Det kommer nog bli fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0