Tjockisrutan part infinity

Jag var inne på Kappahl idag för att leta efter en trevlig bastunika i trikå. Gjorde först undervåningen och åkte sedan upp till övervåningen för att kika på XLNT. Då noterade jag att de flyttat tjockisrutan ÄNNU längre in i butiken, till ett riktigt avskilt litet skrymsle mellan den sista sorgliga sommarrean och barnkläderna.
Och jag tänker; VARFÖR?
Förstår de inte att det är oss ni borde kråsa för!? Det är vi som behöver lite jävla pepp! Det är vi som behöver ett snyggt stylat skyltfönster som säger "Kom till oss, vi har din storlek! Och titta här så snyggt det kan bli med lite styling, så snygg kan du också bli!". Fattar de inte hur många tjocka (och även normalviktiga kvinnor) som passerar förbi skyltfönster efter skyltfönster och tänker "Nä, här kommer jag inte i något, nä, här har de inte min storlek" etc. Ok att Kappahl kanske inte är den kedjan som flest tjockisar passerar med de tankarna, men fortfarande. Det här gäller inte bara Kappahl, utan alla kedjor med ett plussortiment. Istället för att satsa på en målgrupp som är svältfödd på intressanta idéer, som är vana vid att se "sina" kläder på tråkiga byster ovanför klädhängarna istället för på en snyggt helstylad skyltdocka, så satsar de på den breda mainstreamfåran. Som redan får så mycket information, så mycket fräsiga skyltfönster, snygga matchingar, billiga toppar och chica klänningar att de omöjligt kan ta in allt. Varför vågar ingen satsa på oss?

Kommentarer
Postat av: Tuva

Hej fina fröken, ville bara upplysa dig om att jag har en liten bloggtävling som pågår tills på Söndag, priset är finfina pärlade indianörhängen i utbyte av en helt grym låt!



http://lonesomemama.blogspot.com/2010/08/bloggtavling-spread-voice.html



Sen är jag inte bara här för att tipsa dig om tävlingen, har också reagerat, just på kappahl, ett litet hörn och så ska det vara extra trångt dessutom, så jäkla skamigt utav dom!

Sen gillar jag ditt tidigare inlägg om hösten, gud vad jags er fram emot hösten med en stickad mörktgrön mössa och en mockajacka och höga stövlar!

2010-09-03 @ 18:07:32
URL: http://lonesomemama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0