Ljuvlig klänning och den underbara känslan av att ha överträffat sig själv

Igår överträffade jag mig själv ordentligt. Vanligtvis när jag syr så har jag nästan alltid bråttom. Jag brukar tänka "äh, det gör inget om fållen blir lite sned, det syns inte" eller "äh, jag struntar i att göra en infodring i halsringningen, jag syr en fåll istället". Och det slutar ofta med att jag inte är helt nöjd, om ens nöjd överhuvudtaget.
Men igår sydde jag den ljuvligaste julklänning efter ett helt annat mönster, mätte, klippte, gjorde om och den blev helt fantastisk. Min inre sömmerska har fått lite välbehövligt självförtroende.
Den är sydd i ett grönt bomullstyg med vita hjärtan. Överdelen är djupt v-ringad fram och bak och ringningen är vid, axelbanden ligger liksom på axlarna, kjolen är en halvcirkelkjol med superfint fall och i ringningen mitt fram har jag tillfälligt fäst en röd rosett. Till den ska jag ha svarta strumpbyxor och ett par Dorothy-ballerinor. Det vill säga ett par röda, glittriga ballerinor med en röd rosett framtill, liknande dem som Dorothy bär i The wizard of Oz. De är köpta på Kappahls barnavdelning för 129 kr, ett riktigt fynd måste jag säga. Bilder kommer senare : )

Kommentarer
Postat av: Fröken Julie

Men du är ju så duktig. Jag brukar ta på mig den blommiga du sydde till mig när jag vill känna mig lite söt och galen på samma gång. Det funkar alltid! Ska vi ses i mellandagarna? Jag tänkte att vi kunde ha pyssel och bakdag för några rara människor. Det är ju så trevligt, fast mest trevligt om du är med! God jul! xxxx

2008-12-23 @ 17:00:34
URL: http://rosenkrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0