Torsdag


Johannes har börjat jobba skift igen och jobbar därmed denna veckan från 13.15-19.30. Vilket innebär en tom och tyst
lägenhet, men också ett tillfälle att baka bröd. Idag bakar jag solrosbullar med linfrön (http://www.vegetariskt.com/visarecept.asp?ReceptID=313) och tänker på hur vårt sovrum ska komma att se ut när vi är klara med det. Det ska göras om och jag har en massa idéer.
Jag har hittat en affär som säljer originaltapeter från 50-70-talet samt tjusiga femtiotalskläder/prylar/smycken ända upp till storlek 46 (!) UTAN hutlösa priser.
Den ligger vid Redbergsplatsen, nära spårvagnshållplatsen och heter Retro Deluxe (http://retrodeluxe.se/). Alla kurviga
kvinnor med bra smak; gå dit och gör dig själv en tjänst. Köp fina kläder, och stöd en affär som ger oss kurviga kvinnor lite rättvisa.
Igår köpte jag två toppar där. Ett sött vitt linne med tre små volanger ovanför bysten och djup ringning i ryggen, samt en empirskuren svart topp med rödvita blommor och tjusig brodyr i nederkanten. Hela kalaset gick på 324 kr. Nästan som H&M, men mycket finare! Bilder kommer senare.
Ang. inredningen i sovrummet så funderar jag på skalan grönt-blågrönt-fuschia-mörklila och tjusiga stringhyllor i halvmörkt trä.
Dock sa Johannes att han tyckte tapeten i affären var fin (den som visas här intill), trots att den var rosa, så nu har mina tankar börjat glida iväg åt ett rosa sovrum, som jag aldrig trodde skulle bli möjligt. Man kanske borde smida medan järnet är varmt och slå till på rosa med detsamma, det är ju ändå en underbar färg : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0