A list of things

Saker som gör mig exalterad:
- Listor
Det är så tillfredsställande att göra listor, man kan väga för och nackdelar, man kan lista saker man behöver göra (bara genom att göra det så känner man sig nyttig!) etc. Oändliga möjligheter. Hybris.
- 60-talsdoftande pop (med "ooh" körer!)
Det är så mycket vårkänsla!
- Frida Hyvönen
Så vackert att man vill gråta och skratta samtidigt.
- Hälsokostaffärer
Jag blir lite salig av såna. Där finns en massa miljö och hudvänlig kosmetik och andra skönhetsprodukter, brusande badbomber med örter som luktar gott, gör huden mjuk och piggar upp sinnet (sägs det), trevliga sojaprodukter för oss vegetarianer samt, det bästa av allt; massa härligt mjöl att botanisera bland! Dinkel, vete, råg, havre, kli, sikt etc. Åhh! Vilket leder oss direkt til nästa punkt;
- Brödbak
I synnerhet nyttigt bröd med massa frön och nötter. Gott!
- Mitt framtida syrum
Det kommer bli så mycket mer tillfredsställande att pyssla då. För att inte tala om alla roliga förberedelser; sortera papper, knappar, mönster, band, tyger, nålar, pennor, klä om lådor och måla minibyrån och skåpet i fina färger. :)
- Broderi
Man kan göra så mycket fint med broderier!
- Tanken på att våren kommer snart
Våren gör allt bra igen. Solen tröstar den frusna marken med sina varma strålar och marken väcker blommorna ur sin vintersömn. Brustna hjärtan läks ihop och förhållanden tar ny fart. Vinterdepressioner faller i glömska och vårkänslorna väcker kroppen till liv.
- Boken Naiv super av Erlend Loe
Apropå listor. Den värmer kroppen inifrån och ut. Ett riktigt lyckopiller.
- Ballerinaskor
Jag använder dem redan. I ärlighetens namn har jag använt dem hela vintern. De är de perfekta skorna. Jag vill ha hur många par som helst!
- Fina bloggar som inspirerar
Det finns en härlig lista längst ner till höger på sidan. Jag får sån lust och inspiration av att läsa genomtänkta bloggar på olika ämnen!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åå. Haha, den där listan hade jag likagärna kunnat skriva, faktiskt. Jag gillar din blogg förresten!

2009-02-18 @ 10:27:01
URL: http://egentligen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0