En nyfunnen stilförebild


  Den här tjejen tycker jag har en underbar stil (och en underbar blogg!)









En perfekt kombo av finfixat femtiotal med klackar och insvängda midjor, a-linjeformade tunikor och mössa och orange och senapsgult till rosablek hy! Jag som inbillar mig att det inte passar, men det är ju jättefint. Det finns både knalliga färger och diskretare inslag som grått (som för övrigt är hur snyggt som helst till senapsgult ser jag nu) och vitt.
SÅ himla söt. Och orange. Värsta galna färgen, som jag verkligen gillar, men aldrig vågar ha på mig. Den är helt enkelt för orange. Too crazy. Höstbilden är hursomhelst min favorit, kanske för att hösten är min favoritårstid. Spetsklänning matchat avslappnat med en grå kavaj och senapsgul halsduk. Både feminint och strikt och mer bohemiskt och avslappnat. Hon ser så mysig och fin ut. Mysig är ett underskattat ord i stilsammanhang.
Hursomhelst; jag är mycket inspirerad! Jag ska nog sy om en spetsklänning jag har liggandes här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0