Härliga tygfynd

Igår var jag, Jenny, Ylva-Li och Elsa på tygskroten i Skene för att handla tyg.
Vi kom dit ungefär en kvart innan de stängde eftersom vi hade gjort ett litet besök på IKEA på vägen också. Där tappade vi Ylva-Lis napp och fick därmed en lite ledsen bebis i baksätet.
Men trots ledsen bebis och den knappa tiden väl på skroten så lyckades jag göra riktigt härliga fynd. Bland annat det tjusiga äppletyget här intill för 89 kr/m!
Jag köpte också ett ljusgrått tyg med mörkgråa prickar för 59/m, ett mörkt ceriserosa tyg med stora retroinspirerade blommor för 69/m och ett stort paket broderigarn för 149 kr. Hade jag haft mer pengar så hade jag kunnat köpa hur mycket som helst.
Hursomhelst, nu har jag iallafall en bra grund för många härliga pysseltimmar framöver. Som förhoppningsvis ska resultera i tre riktigt tjusiga vårklänningar! Nu ska jag rita.

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh Åh Åh!

2009-02-18 @ 17:29:05
Postat av: Maria

Hej!

Så fint tygfynd! Ser ju ut som ett gammalt tyg i färgerna.

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

2009-02-23 @ 23:28:35
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0