Going crazy

Det här med stil och kläder alltså, ibland är det så himla knepigt!
Det är ju så roligt och kreativt stundtals, och ibland känns det bara som ett krav, som om ingenting passar, som om man inte vill köpa nya kläder men inte heller nöja sig med de man har. Orkar inte sy några, vill inte köpa fula tjockiskläder på H&M. Ibland tar jag kläder på för stort allvar. Tänker; vad ska jag med ett par blommiga tights till? Bäst att köpa mängder av svarta strumpbyxor och satsa krutet på roliga klänningar! Ibland känns det så tråkigt att tänka så. Så praktiskt och.. torftigt, liksom. Samtidigt så vill jag inte se ut som en kawaii-kaka eller någon slags allt-på-en-gång-tjoho-tjej, jag är ju inte riktigt en sån tjej..
Hursomhelst så har jag beslutat mig för att sluta ta det hela på så stort allvar. Inte tänka så matchande och praktiskt och det-ska-passa-till-allt-så-jag-köper-bara-svart.
Leva ut lite. Go crazy.
Sy Twiggyformade klänningar och strunta i att jag minst 10 storlekar större än Twiggy.
Sluta tänka så jäkla praktiskt.
Sy mer och klaga mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0