Gnäll

Ok, dagens ämne är badkläder för oss tjockisar. Gud och jesus vad svårt det ska vara att hitta badkläder som passar en större kropp! Inte ens på plusstorlekssidan finns minsta tillstymmelse till förståelse för den kvinnliga, kurviga kroppen.
Ett;
En tankini (bestående av linne och trosor) kan inte vara helt ovadderad upptill. INGA kvinnor med strl. +44 har bröst som magiskt sitter uppe av sig själva. Linnet bör heller inte vara supertight och sluta strax nedanför naveln; är man tjock så har man oftast en mage som tenderar att klämma sig fram där mellan kanten på linnet och troslinningen. Varför inter göra en lätt utställd modell?
Två;
Samma sak med baddräkter, det måste finnas någon form av inbyggd vaddering, eller helt enkelt en inbyggd bh, för annars tenderar brösten att se ut som ett enda stort, tillplattat bröst. Det är inte snyggt, och det är inte bekvämt att inte ha något stöd för den tunga bysten.
Tre:
Det räcker alltså inte att bara göra badkläderna större, man bör även tänka på hur kurviga kvinnor ser ut. Detta är uppenbarligen för mycket begärt för de svenska butikskedjor.
Jag vill ju bara känna mig lite fin på stranden! Tacka vet jag Miss Mary som har den här smarta lilla klänningsbaddräkten! Om man bortser från priset (runt 500 kr) så är den verkligen en perfekt kombination av alt jag letar efter. Jag återkommer med en rescension när den är beställd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0