Inspiration: Modcloth

En annan sida jag brukar använda för inspiration är Modcloth - Mod, retro & indie clothing.
Deras storlekar är naturligtvis pyttesmå, men deras supersöta klänningar fungerar utmärkt som inspiration!
Det jag gillar extra mycket med Modcloth är att jag tycker de verkligen lyckas få till den där retrokänslan på ett stilrent och tjusigt sätt. En del reproduktioner kan kännas så tillgjorda och överdrivna, men de här är verkligen i världsklass.

Perfekt femtiotalskänsla i den första, perfekt sextiotalskänsla i den andra. Inte överdrivet, utan lagom med välarbetade detaljer. Flott.



Den svarta klänningen med de vita detaljerna känns SÅ Audrey Hepburn eller Jackie.O.




Jag gillar verkligen rutigt och gärna med lite grön-lila toner i, som i klänningen till vänster nedan. Den andra påminner om något Wednesday Adams skulle ha på sig. Typisk pandaklänning! Jag älskar pandor.



Åh, brist på ord. Bara så fina. Särskilt den till höger.



Och dessa två är lite mer "samtida". Jag är mycket svag för blåvitrandigt, det är så svalt och avslappnat. Jag tänker på konstnärer och smålandsidyller (som i Emil i Lönneberga typ).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0