You thought you knew me but you didn't have a clue

♥ Jag kan inte tänka på saker som känslovarelser utan att få dåligt samvete. Om jag skrattar åt en ful möbel på second hand så kan skrattet fastna i halsen om jag tänker mig att möbeln blir ledsen. Jag känner mig som världens hemskaste människa.

♥ Jag tycker att allt som är litet är gulligt. I synnerhet saker som är en mindre version av något större. En liten paprika i mataffären är för mig jättesöt. Barnskor är helt oemotståndliga. Min sambo tycker detta är väldigt lustigt.

♥ Jag äter kiwi med skal på. Jag skär bort ändarna och sen äter jag upp resten. Det är gott, lite ludet men inte värre än att äta en persika eller pussa på en skäggstubbig kind.

♥ Jag har typ bara en sorts klänningar. Ibland funderar jag på om jag ska göra något annat bara för att.. Ja, vad? Jag gillar a-linjeformade klänningar, med eller utan empirskärning, ärmlös, kort eller trekvartslång ärm, lite spets i nederkanten, kanske fickor, en djup, lätt rundad fyrkantig ringning som slutar kanske tio-tjugo centimeter under rumpan. Så det så. Man ska hålla sig till det man gillar och trivs i.

♥ Jag är besatt av hundar. Jag kan knappt passera en hund på stan utan att utbrista "Hej hej hunden!". Ärligt talat så är jag ganska besatt av många djur; grisar och kaniner. Nosar, trynen och mular gör mig alldeles varm inombords.

♥ Jag är, mot min vilja, väldigt besatt av att köpa saker. Det är som en drog. Jag jobbar ständigt på att försöka minska mitt konsumtionsbehov. Jag skulle kunna gå in i i princip vilken affär som helst och handla för en minst en tusenlapp. Biltema, Clas Ohlsson, Cassels. Det spelar ingen roll. Pinsamt, eller hur?
Jag har också en tendens att totalt överkonsumera "miljövänliga" saker. Hittar jag en klänning i ekologisk bomull så betraktar jag det nästan som en god gärning att köpa den. Jag kan göra av med skamlöst mycket pengar i hälsokostaffärer. Eller handla på Body Shop, där kan jag göra av med flera hundra i månaden utan att ens få lite dåligt samvete.

♥ Det är något med färgerna senapsgult och ljus/puderrosa (inte tillsammans dock) som jag gillar. Jag fastnar ofta för kläder i de färgerna. Trots att ingen av dem klär mig sådär jättebra.

♥  Jag ÄLSKAR prickigt. I alla färger. Jag skulle kunna ha garderob helt bestående av prickiga kläder i olika färger utan att någonsin tröttna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0