All day, every day I am thinking about these things

Saker som är fint:
- svag oboy, mycket mjölk, lite chokladpulver- ordet kontraproduktivt, Jag ska bara bli lite bättre på att använda det. Åh, ord, det är synd att man inte har tillräckligt mycket tid att välja dem ordentligt.
- folk som säger "en smula", typ "det är ju en smula mer komplicerat än så." Fint är det.
- Det här fina tyget intill från Stoff och stil som jag har beställt hem 3 meter (!) av. Det ligger och väntar på att få bli en klänning. Vad annars?
- Att jag kanske börjat hitta tillbaka till mina finaste vänner
- Att ägna större delen av dagarna åt att läsa böcker

I övrigt är det mycket som inte är fint. Känslan av att vara arbetslös och inte bara en post-studenten-ungdom tar hårdare på mig än jag kunnat föreställa mig. Jag har tappat inspirationen och viljan. Jag har tid, men inget att fylla den med. Mina ansökningar lämnas obesvarade. Pengarna tas ur min sinanade sommarkassa som slutats fylla på för längesen. Ungefär som min energi. Alltid känslan av att pengarna eller energin kunnat ägnas åt något viktigare. Pengarna sparas och energin läggas på att göra mig anställningsbar, anpassningsbar och alltid tillgänglig, för osäkra extrajobb, timanställningar och provisionslön. Jag vill ju bara ha någonstans att gå.

 




Kommentarer
Postat av: Kalle som inte vågar hälsa på bussen

Det är höst och Anna har börjat blogga igen. Det räcker för mig... =)

2009-09-16 @ 22:10:57
URL: http://pacifistbarrikaden.blogg.se/
Postat av: Tilda

Hej min pingla :)

Tusen tack för helgen, verkligen underbart att få umgås med dig igen! Vet inte hur min födelsedag kommer se ut men vill väldigt gärna att du jenny och debora kommer ner, hade varit underbart!

Angående jobb,

kolla upp myacademy! (myacademy.se) Tror jag. Kanske något för dig, kanske inte. kolla in det iaf =)



annars hemtjänsten, om du inte redan kollat det :)



stora kramar, Tilda.

2009-09-17 @ 17:08:45
URL: http://baramatilda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0