Batik



OK, jag måste erkänna en sak. Jag jublar över det faktum att batik tydligen är hett i sommar. Jag har nämligen en softspot för batik. Det började när jag var tolv och fick åka till det lokala köpcentret själv. Där upptäckte jag Indiska. Denna fantastiska värld av pannsmycken, sladdriga linnebyxor och tröjor med Ganeshatryck. Jag älskade det. Och batik älskade jag extra mycket. Jag hade ett blått linne med matchande trosor som älskade och använde till det var helt urtvättat.
Sen när jag började högstadiet slutade jag hänga på Indiska jämt och tvingade mamma att åka till Freeport för att köpa billiga Levi's-jeans. Då glömde jag bort allt det där.
Men nu, nu jädrar. Nu är jag vuxen, tjock, snygg och jag struntar i vad folk tycker; jag ska sy mig en batikklänning! Det här tyget (på bilden) finns på Stoff och stil och det vill verkligen komma hem till mig. I can feel it.
Bohemsommar, here I come.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag är kluven över batik. Kan tycka att det är våldsamt fint och våldsamt.. förskräckligt. Men jag är sugen på att testa själv på något jag har. Bara en detalj eller något sånt på ett plagg. Får se om jag tar mig för det. Pysselprojekten ligger ju på hög hos mig!

2010-04-29 @ 13:45:43
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0