Köpstoppsreflektioner

Året börjar bra med att jag motstod min impuls att utnyttja min personalrabatt när jag jobbade häromdagen. Yes. Hittills i år har jag köpt en enda sak och det var ett par kängor på Din Skos rea för 99 kr. För leriga festivaler och så, tänkte jag. Och till klänning, som en snygg kontrast.
I övrigt har alla mina inköp varit begagnade, eller av nödvändig art (typ billiga penslar på LIDL)  bland annat en glassmaskin som jag är oerhört nöjd med. Sorbet i stora lass!
Jag känner såhär: köp av annat än absolut nödvändiga saker bör vara något av följande;
- begagnade
- kreativitetsfrämjande
T ex; tyg är ok, kläder är det inte. Begagnat tyg är bättre än nytt tyg, men nytt tyg kan vara ok om man t ex befinner sig på Tygskroten i Skene. Men först och främst behöver jag använda upp de tygerna jag redan har.
Hursomhelst; det här är verkligen på tiden och det känns faktiskt mer skönt än jobbigt. Jag hoppas verkligen kunna ändra mina prioriteringar och kanske framförallt främja min kreativitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0