Höj skatten!

En sak som jag inte förstår när det gäller politik är detta, från Alliansens sida, självgoda sätt att framhålla hur mycket man sänkt skatten för så kallade "vanliga människor", som sjuksköterskor, busschaufförer eller förskollärare.
Jag känner instinktivt; jaha? Och? Det är väl helt ointressant hur mycket folk får extra i lön pga. skattesänkning, om man istället får betala mer för andra saker?
Jag betalar gärna 50% i skatt om det innebär att folk kan få kostnadsfri eller billig psykologhjälp på sin vårdcentral, något som många vårdcentraler inte vill erbjuda i synnerhet studenter utan de hänvisar till Akademihälsan. Eller om det innebär att kollektivtrafiken blir gratis, att studiebidraget höjs eller att fler prisvärda hyreslägenheter byggs.
Det tror jag att de flesta av oss skulle spara fan så mycket mer på, än någon futtig skattesänkning.

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

Sv: Det är så härligt att höra att det inte bara är jag som funderar på det och tycker så! :D Det måste ju finnas plats för lite junk in the trunk så att säga ;)

2010-06-09 @ 14:18:00
URL: http://spetsochannatfint.blogspot.com
Postat av: Anonym

AMEN to that.

2010-06-13 @ 00:26:10
URL: http://snuddavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0